Influenceru indeksa metodoloģija

Lai izveidotu Influenceru indeksu, GOLIN izmantoja kvantitatīvu datu analīzi, kas tika veikta sadarbībā ar Instagram datu analītikas uzņēmumu HypeAuditor, kā arī iekšēji veica vairākus mērījumu novērtējumus. Kopā izanalizēti vairāk nekā 50’000 profilu, un indeksā šobrīd iekļauti vairāk nekā 2’200 profilu.

Indeksa izveidei izmantotas Instagram un Tik Tok platformas, analīze veikta 2022. gada decembrī. Indeksā iekļauti tikai aktīvie (vismaz 12 ieraksti pēdējo trīs mēnešu laikā) lietotāju personīgie profili ar publiskiem privātuma iestatījumiem.

Izmantotie mērījumi:

MĒROGS
Indeksā iekļauti influenceri, kam ir vismaz 1000 īstu sekotāju no Latvijas. Atkarībā no kopējā sekotāju skaita influenceri iedalīti trīs kategorijās: mikro (1’000–10’000 sekotāju), medium (10’000–25’000 sekotāju) un makro (virs 25’000 sekotāju). Katra kategorija izvērtēta atsevišķi, indekss aprēķināts relatīvi pret kategoriju, un starp kategorijām tie nav salīdzināmi.
LATVIJA
Lai influenceri būtu nozīmīgi Latvijas tirgum, indeksā iekļauti tie, kuriem vismaz 20% sekotāju ir īsti sekotāji no Latvijas. Šis lielums noteikts, lai, veidojot influenceru programmas, būtu pēc iespējas efektīvāk izmantoti uzņēmumu mārketinga resursi.
IESAISTE
Auditorijas iesaiste (engagement rate), kas ir auditorijas vidējā mijiedarbība (like, komentāri) ar influencera radīto saturu, izteikta procentos.
ATPAZĪSTAMĪBA
Analizēta influencera atpazīstamība ārpus sociālajiem tīkliem tiešsaistes medijos, lai identificētu tā radītā satura potenciālu nokļūt medijos.
JOMA
Katram profilam GOLIN identificē vienu galveno darbošanās jomu – dzīvesstils, skaistums, dizains, mode, ēdiens, izklaide, foto & video, sports, jaunatne.
KOMPETENCE
GOLIN ekspertu komandas novērtējums, kas identificē katra influencera kompetenci pārstāvētajā nozarē, satura saistību ar šo jomu un personīgā viedokļa paušanu par to.
GODĪGUMS
GOLIN ekspertu novērtējums, kas identificē influenceru atklātību pret sekotājiem attiecībā uz sponsorēta satura reklāmu.

Šogad Indeksa metodoloģija tika pilnveidota, iesaistot vairāk neatkarīgos ekspertus, kas atbilstoši jomām vērtēja influenceru sniegumu:

Karlīna Anete Nagliņa
"Zuzeum" galvenā dizainere
Alnis Stakle
RSU studiju programmas “Fotogrāfija” vadītājs
Laila Pastare
žurnāla “OK!” galvenā redaktore
Raimonds Zommers
šefpavārs
Mārtiņš Korbs
izglītības mārketinga aģentūras "Begin Group" klientu attiecību vadītājs
Aija Šmidre
izdevniecības “Rīgas Viļņi” valdes priekšsēdētāja
Dace Helmane
koorporatīvās ilgtspējas un attīstības institūta vadītāja
Ints Megnis
žurnāla “Sporta Avīze” atbildīgais redaktors
Una Rozenbauma
Domāšanas dizaina aģentūras "Rozenbauma un māsas" radošā direktore un režisore
Sintija Mikanovska-Mikalovska
ISSP skolas pārstāve
Laura Lauziniece
žurnāla “I’mperfekt” redaktore
Arvis Zēmanis
zīmola "BURZMA" līdzautors
Inga Akmentiņa-Smildziņa
organizācijas "Mammamuntetiem.lv" vadītāja
Gunita Lanka
"Language Teacher Family" metodiķe, "Valodu vēstniecība" līdzdibinātāja
Linda Pūle
TV3 žurnāliste un raidījumu vadītāja
Guna Leiškalne-Rokk
grāmatas “STILS” līdzautore
Tatjana Baranovska
stratēģijas aģentūras “White Label” partnere
Kristaps Slakters-Zvejsalnieks
Pasaules līmenī godalgotais frizieris, salona “House of Hair” radošais direktors
Edgars Bāliņš
Delfi sociālo tīklu profilu satura redaktors un komiķis

Katram mērījumam piešķirts noteikts svars. Apvienojot visu mērījumu rezultātus un tos relatīvi pielīdzinot pārējiem kategorijas influenceru rezultātiem, katram influencerim tiek piešķirts individuāls indekss no 0 līdz 100. Katra kategorija (mikro / medium / makro) vērtēta atsevišķi. Jo augstāks rezultāts, jo nozīmīgāks influenceris attiecīgajā kategorijā.

Sadarbībā ar pētījumu centru Norstat Latvija noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā.

Šajā vietnē publicējam daļu rezultātu – mikro / medium / makro influenceru TOP10 neatkarīgi no jomas un viņu rezultātus, kā arī mikro / medium / makro influenceru TOP3 katrā jomā.

Partneri

GOLIN ir progresīva sabiedrisko attiecību aģentūra, kas maksimāla rezultāta sasniegšanas vārdā apvieno uz datiem balstītus radošos risinājumus ar lielisku klientu servisa pieredzi. GOLIN ar lepnumu atgriež sabiedriskās attiecības laikā, kad nopelnīt uzmanību ir vitāli svarīgi katram uzņēmumam un zīmolam. Šobrīd GOLIN ir 50 biroji visā pasaulē, 1700 darbinieki un vairāk nekā 60 gadu pieredze.

HypeAuditor ir Instagram analītikas rīks, kas palīdz aizsargāt influenceru mārketinga autentiskumu. Izmantojot mašīnmācīšanos, iespējams noteikt uzvedības modeļus un identificēt viltus sekotājus un iesaisti. HypeAuditor piedāvā lietotājiem influenceru auditorijas reālo iesaisti, sasniedzamību un demogrāfiskos datus.

Norstat Latvija ietilpst Norstat grupā, kas ir viens no vadošajiem datu vākšanas un izpētes uzņēmumiem Eiropā un specializējas datu ieguvē un apkopošanā. Ar mūsu tiešsaistes paneļu palīdzību varam palīdzēt sasniegt 650 000 respondentu 18 Eiropas valstīs un iegūt uzticamus un kvalitatīvus datus. Norstat ir ESOMAR biedrs un darbojas atbilstoši nozares standartiem.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājas lapas lietošanas pieredzi.

Piekrītu