Influenceru indeksa metodoloģija

Lai izveidotu influenceru indeksu, GOLIN izmantoja kvantitatīvus datus sadarbībā ar Instagram datu analītikas uzņēmumu HypeAuditor, kā arī iekšēji veica vairākus mērījumu novērtējumus. Kopā izanalizēti vairāk nekā 30’000 profilu, un indeksā šobrīd ietilpst vairāk nekā 300 profilu. Indeksa izveidei izmantota Instagram platforma. Tajā iekļauti tikai personīgie profili ar publiskiem privātuma iestatījumiem, kuri ir aktīvi – vismaz ar 12 postiem pēdējo 3 mēnešu laikā.

Izmantotie mērījumi:

MĒROGS
Indeksā iekļauti influenceri, kam ir vismaz 1000 īstu sekotāju no Latvijas. Atkarībā no kopējā sekotāju skaita influenceri iedalīti trīs kategorijās: mikro (1’000–10’000 sekotāju), medium (10’000–25’000 sekotāju) un makro (virs 25’000 sekotāju). Katra kategorija izvērtēta atsevišķi, indekss aprēķināts relatīvi pret kategoriju, un starp kategorijām tie nav salīdzināmi.
LATVIJA
Lai influenceri būtu nozīmīgi Latvijas tirgum, indeksā iekļauti tie, kuriem vismaz 20% sekotāju ir īsti sekotāji no Latvijas. Šis lielums noteikts, lai, veidojot influenceru programmas, būtu pēc iespējas efektīvāk izmantoti uzņēmumu mārketinga resursi.
IESAISTE
Auditorijas iesaiste (engagement rate), kas ir auditorijas vidējā mijiedarbība (like, komentāri) ar influencera radīto saturu, izteikta procentos.
ATPAZĪSTAMĪBA
Analizēta influencera atpazīstamība ārpus sociālajiem tīkliem tiešsaistes medijos, lai identificētu tā radītā satura potenciālu nokļūt medijos.
JOMA
Katram profilam GOLIN identificē vienu galveno darbošanās jomu – dzīvesstils, skaistums, dizains, mode, ēdiens, izklaide, foto & video, sports, jaunatne.
KOMPETENCE
GOLIN ekspertu komandas novērtējums, kas identificē katra influencera kompetenci pārstāvētajā nozarē, satura saistību ar šo jomu un personīgā viedokļa paušanu par to.
GODĪGUMS
GOLIN ekspertu novērtējums, kas identificē influenceru atklātību pret sekotājiem attiecībā uz sponsorēta satura reklāmu.

Katram mērījumam piešķirts noteikts svars. Apvienojot visu mērījumu rezultātus un tos relatīvi pielīdzinot pārējiem kategorijas influenceru rezultātiem, katram influencerim tiek piešķirts individuāls indekss no 0 līdz 100. Katra kategorija (mikro / medium / makro) vērtēta atsevišķi. Jo augstāks rezultāts, jo nozīmīgāks influenceris attiecīgajā kategorijā.

Šajā vietnē publicējam daļu rezultātu – mikro / medium / makro influenceru TOP15 neatkarīgi no jomas un viņu rezultātus, kā arī mikro / medium / makro influenceru TOP3 katrā jomā.

Partneri

GOLIN ir progresīva sabiedrisko attiecību aģentūra, kas maksimāla rezultāta sasniegšanas vārdā apvieno uz datiem balstītus radošos risinājumus ar lielisku klientu servisa pieredzi. GOLIN ar lepnumu atgriež sabiedriskās attiecības laikā, kad nopelnīt uzmanību ir vitāli svarīgi katram uzņēmumam un zīmolam. Šobrīd GOLIN ir 50 biroji visā pasaulē, 1700 darbinieki un vairāk nekā 60 gadu pieredze.

HypeAuditor ir Instagram analītikas rīks, kas palīdz aizsargāt influenceru mārketinga autentiskumu. Izmantojot mašīnmācīšanos, iespējams noteikt uzvedības modeļus un identificēt viltus sekotājus un iesaisti. HypeAuditor piedāvā lietotājiem influenceru auditorijas reālo iesaisti, sasniedzamību un demogrāfiskos datus.

Norstat Latvija ietilpst Norstat grupā, kas ir viens no vadošajiem datu vākšanas un izpētes uzņēmumiem Eiropā un specializējas datu ieguvē un apkopošanā. Ar mūsu tiešsaistes paneļu palīdzību varam palīdzēt sasniegt 650 000 respondentu 18 Eiropas valstīs un iegūt uzticamus un kvalitatīvus datus. Norstat ir ESOMAR biedrs un darbojas atbilstoši nozares standartiem.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājas lapas lietošanas pieredzi.

Piekrītu