Pētījumi

Sadarbībā ar Norstat GOLIN veica pētījumu, lai uzzinātu vairāk par influenceru atpazīstamību, kā arī sabiedrības vērtējumu par influenceriem un viņu darbību. Tika aptaujāts 1621 ekonomiski aktīvais Latvijas iedzīvotājs 16–65 gadu vecumā no visiem reģioniem, no tiem 48% vīrieši un 52% sievietes.

38% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju nezina, kas ir influenceri, vai neizmanto Instagram, Youtube, sociālos tīklus un nelasa blogus. Tie visbiežāk ir cilvēki vecumā no 40 līdz 65 gadiem.
No cilvēkiem, kuri zina, kas ir influenceri, un izmanto Instagram, Youtube, sociālos tīklus un lasa blogus, 17% ir iegādājušies produktus pēc influenceru ieteikuma, savukārt 27% ir bijis kārdinājums nopirkt ieteikto.
Visbiežāk sekotāji pēc influenceru ieteikuma iegādājas tehnoloģiskās ierīces (29%), kā arī dekoratīvo kosmētiku un matu kopšanas līdzekļus (24%). Savukārt 22% aptaujāto norāda, ka ir apmeklējuši pasākumus un citas influenceru ieteiktās izklaides.
Cilvēku interesēm visatbilstošākie influenceri ir blogeri/vlogeri, kas rada noderīgu un praktisku saturu (33%), žurnālisti, kuri informē vai pauž viedokli par jaunumiem/norisēm pasaulē (22%), godīgi influenceri, kuri demonstrē “reālu” skatījumu uz dzīvi (20%).

Vairāk nekā puse (56%) ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri zina, kas ir influenceri, un izmanto Instagram, Youtube, sociālos tīklus un lasa blogus, saprot, ka influenceriem ir jāreklamē zīmoli, lai nopelnītu naudu. 31% neiebilst pret šādu darbošanos, ja vien to līdzsvaro ar citu saturu. 25% cilvēku patīk, ja influenceri reklamē sev saistošus zīmolus. Savukārt 24% dod priekšroku saturam, ja reklāma ir acīmredzama, piemēram, ir skaidrs produktu izvietojums. 18% jūtas dusmīgi vai vīlušies, ja influenceris popularizē produktu vai zīmolu, bet neatklāj, ka tā ir reklāma.

Latvijas ekonomiski aktīvie iedzīvotāji identificēja īpašības, kas kādu padara par veiksmīgu influenceri. 23% uzskata, ka tie ir noteiktas jomas eksperti vai pārzinātāji, un 23% patīk influenceru viedoklis un ieteikumi. Mazāk svarīgs ir liels sekotāju skaits – 6%.

Visnepieņemamāk cilvēkiem šķiet, ka influenceri nepārbauda faktus vai sniedz viltus ziņas un pērk sekotājus, lai palielinātu kopējo sekotāju skaitu.

Apskati: Latvijas pētījuma rezultātu apkopojums.

Partneri

GOLIN ir progresīva sabiedrisko attiecību aģentūra, kas maksimāla rezultāta sasniegšanas vārdā apvieno uz datiem balstītus radošos risinājumus ar lielisku klientu servisa pieredzi. GOLIN ar lepnumu atgriež sabiedriskās attiecības laikā, kad nopelnīt uzmanību ir vitāli svarīgi katram uzņēmumam un zīmolam. Šobrīd GOLIN ir 50 biroji visā pasaulē, 1700 darbinieki un vairāk nekā 60 gadu pieredze.

HypeAuditor ir Instagram analītikas rīks, kas palīdz aizsargāt influenceru mārketinga autentiskumu. Izmantojot mašīnmācīšanos, iespējams noteikt uzvedības modeļus un identificēt viltus sekotājus un iesaisti. HypeAuditor piedāvā lietotājiem influenceru auditorijas reālo iesaisti, sasniedzamību un demogrāfiskos datus.

Norstat Latvija ietilpst Norstat grupā, kas ir viens no vadošajiem datu vākšanas un izpētes uzņēmumiem Eiropā un specializējas datu ieguvē un apkopošanā. Ar mūsu tiešsaistes paneļu palīdzību varam palīdzēt sasniegt 650 000 respondentu 18 Eiropas valstīs un iegūt uzticamus un kvalitatīvus datus. Norstat ir ESOMAR biedrs un darbojas atbilstoši nozares standartiem.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājas lapas lietošanas pieredzi.

Piekrītu