Influenceru indeksa metodoloģija

Lai izveidotu GOLIN Influenceru indeksu, GOLIN izmantoja kvantitatīvu datu analīzi, kas tika veikta sadarbībā ar Instagram datu analītikas uzņēmumu HypeAuditor, kā arī iekšēji veica vairākus mērījumu novērtējumus. Kopā izanalizēti vairāk nekā 50’000 profilu, un indeksā šobrīd iekļauti vairāk nekā 2’700 profilu.

Indeksa izveidei izmantotas Instagram un Tik Tok platformas, analīze uzsākta 2024. gada janvārī. Indeksā iekļauti tikai aktīvie (vismaz 12 ieraksti pēdējo trīs mēnešu laikā) lietotāju personīgie profili ar publiskiem privātuma iestatījumiem.

Izmantotie mērījumi:

MĒROGS
Indeksā iekļauti influenceri, kam ir vismaz 1000 īstu sekotāju no Latvijas. Atkarībā no kopējā sekotāju skaita influenceri iedalīti trīs kategorijās: mikro (1’000–10’000 sekotāju), medium (10’000–25’000 sekotāju) un makro (virs 25’000 sekotāju). Katra kategorija izvērtēta atsevišķi, indekss aprēķināts relatīvi pret kategoriju, un starp kategorijām tie nav salīdzināmi.
LATVIJA
Lai influenceri būtu nozīmīgi Latvijas tirgum, indeksā iekļauti tie, kuriem vismaz 50% sekotāju ir īsti sekotāji no Latvijas. Šis lielums noteikts, lai, veidojot influenceru programmas, būtu pēc iespējas efektīvāk izmantoti uzņēmumu mārketinga resursi.
IESAISTE
Auditorijas iesaiste (engagement rate), kas ir auditorijas vidējā mijiedarbība (like, komentāri) ar influencera radīto saturu, izteikta procentos. MIKRO kategorijā iesaistes rādītājam jābūt vismaz 6%, taču MEDIUM un MAKRO kategorijās, tam jābūt vismaz 2%.
ATPAZĪSTAMĪBA
Analizēta influencera atpazīstamība ārpus sociālajiem tīkliem tiešsaistes medijos, lai identificētu tā radītā satura potenciālu nokļūt medijos.
JOMA
Katram profilam GOLIN identificē vienu galveno darbošanās jomu – dzīvesstils, skaistumkopšana, sports un fitness, dizains, sabiedriskā līdzdalība, izglītība un pašizaugsme, māksla un šovbizness, ēdiens, foto un video, stils un mode, ģimene.
KOMPETENCE
GOLIN ekspertu komandas novērtējums, kas identificē katra influencera kompetenci pārstāvētajā nozarē, satura saistību ar šo jomu un personīgā viedokļa paušanu par to.
GODĪGUMS
GOLIN ekspertu novērtējums, kas identificē influenceru atklātību pret sekotājiem attiecībā uz sponsorēta satura reklāmu.

Šogad Indeksa metodoloģija tika pilnveidota, iesaistot vairāk neatkarīgos ekspertus, kas atbilstoši jomām vērtēja influenceru sniegumu:

Jana Duļevska
TV3 raidījumu un pasākumu vadītāja.
Aleksandra Prohorenkova
Freelance radošā direktore un dizainere ar 11 gadu pieredzi reklāmas industrijā.
Līga Zemture
L'Officiel Baltic galvenā redaktore.
Anete Ķestere
Komunikācijas aģentūras "Golin Riga" radošā direktore.
Kārlis Zenne
Radošās aģentūras "MOOZ" stratēģiskais direktors.
Aija Šmidre
Izdevniecības “Rīgas Viļņi” valdes priekšsēdētāja.
Iveta Dzērve
Latvijā populārākā dzīvesstila žurnāla SANTA galvenā redaktore.
Adrian Anghel
Aģentūras "Golin Romania" Digitālā satura vadītājs. Viņam ir bijusi liela nozīme vairāku godalgotu kampaņu izstrādē un īstenošanā.
Eva Johansone
Sabiedrisko mediju žurnāliste. Veidojusi LTV dokumentālo filmu "Influenceri".
Žanete Eglīte
"Latvian art directors club" vadītāja, mentore un pētniece.
Helene Vetik
Godalgota radošā direktore un grafiskā dizainere no "Hmmm Creative Studio", Tallinā. Instagram dzīvesstila satura veidotāja.
Marija Vorkule
Latvijas Universitātes pasniedzēja, PR konsultante. Iztrādāja Latvijā pirmo akreditēto kursu par influenceru mārketingu.
Anda Rožukalne
Rīgas Stradiņa universitātes Komunikācijas fakultātes profesore un Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas mediju ombuds.
Rakstu un grāmatu autore par žurnālistiku un mediju studijām.
Sabīne Skarule
Modes dizainere, zīmola SKARULE dibinātāja.
Kristīne Rudzinska
Žurnālu "LILITA" un "LILIT LOOK" galvenā redaktore, stila dizainere, drāmas terapeite.
Terēze Jaunzeme-Pētersone
Rotaslietu zīmola "RO STUDIO" radītāja, māksliniece.
Aiga Rēdmane
Modes un portretu fotogrāfe.
Simona Burbaite
Lietuviešu modele, satura veidotāja, dīdžejs un skaistumkonkursa titula īpašniece.
Edgars Bāliņš
Delfi sociālo tīklu profilu satura redaktors un komiķis.
Kārlis Vārtiņš
Mūziķis, grupas "Sudden Lights" basģitārists.
Liene Krištobane
Kosmētikas zīmola "STENDERS" mārketinga direktore.

Katram mērījumam piešķirts noteikts svars. Apvienojot visu mērījumu rezultātus un tos relatīvi pielīdzinot pārējiem kategorijas influenceru rezultātiem. Katra kategorija (mikro / medium / makro) vērtēta atsevišķi. Jo augstāks rezultāts, jo nozīmīgāks influenceris attiecīgajā kategorijā.

Sadarbībā ar pētījumu centru Norstat Latvija noskaidrots arī, kā sabiedrība vērtē influenceru darbību un kādi ir influenceru veidotā satura patēriņa paradumi sabiedrībā. Papildus, šogad aptaujā tika izcelta sabiedrības līdzdalības tēma, kas pēdējā laikā ir guvusi lielu aktualitāti.

Partneri

GOLIN ir progresīva sabiedrisko attiecību aģentūra, kas maksimāla rezultāta sasniegšanas vārdā apvieno uz datiem balstītus radošos risinājumus ar lielisku klientu servisa pieredzi. GOLIN ar lepnumu atgriež sabiedriskās attiecības laikā, kad nopelnīt uzmanību ir vitāli svarīgi katram uzņēmumam un zīmolam. Šobrīd GOLIN ir 50 biroji visā pasaulē, 1700 darbinieki un vairāk nekā 60 gadu pieredze.

HypeAuditor ir Instagram analītikas rīks, kas palīdz aizsargāt influenceru mārketinga autentiskumu. Izmantojot mašīnmācīšanos, iespējams noteikt uzvedības modeļus un identificēt viltus sekotājus un iesaisti. HypeAuditor piedāvā lietotājiem influenceru auditorijas reālo iesaisti, sasniedzamību un demogrāfiskos datus.

Norstat Latvija ietilpst Norstat grupā, kas ir viens no vadošajiem datu vākšanas un izpētes uzņēmumiem Eiropā un specializējas datu ieguvē un apkopošanā. Ar mūsu tiešsaistes paneļu palīdzību varam palīdzēt sasniegt 650 000 respondentu 18 Eiropas valstīs un iegūt uzticamus un kvalitatīvus datus. Norstat ir ESOMAR biedrs un darbojas atbilstoši nozares standartiem.

Mēs izmantojam sīkdatnes, lai nodrošinātu labāku mājas lapas lietošanas pieredzi.

Piekrītu